مفهوم CDN در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

امروزه استفاده از CDN در طراحی سایت بسیار محبوب شده است. CDN در طراحی سایت یکی از ابزارهای بسیار محبوب برای وبمسترها می باشد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با مفهوم CDN در طراحی سایت آشنا شویم.

 

CDN در طراحی سایت چیست ؟

CDN در طراحی سایت نقش بسیار مهمی در سرعت بخشیدن به سایت شما دارند. CDN به معنای شبکه ی توزیع محتوا است که با آن می توان سرعت بارگزاری سایت را به صورت چشمگیری بالا برد و همچنین این امکان نیاز به صرف هزینه زیاد و صرف زمان زیاد ندارد. همانطور که می دانید برای بارگزاری یک سایت، مرورگر باید درخواست تک تک فایل های مربوط به آن صفحه وب را به سرور ارسال کند و سرور هم در پاسخ مرورگر، فایل های مورد نیاز را برای آن می فرستد. بنابراین  زمانی برای درخواست مرورگر و پاسخ سرور در نظر بگیرید و زمانی رو برای دانلود شدن اون فایل در کامپیوتر بازدیدکننده که این مورد به سرعت انتقال داده بین دو سیستم می باشد.

علاوه بر این که پهنای باند سرور و پهنای باند کاربر در سرعت بخشیدن به ارتباط گفته شده بین سرور و کاربر تاثیر بسیاری دارد، فاصله نیز از جمله موارد تاثیر گذار در افزایش سرعت سایت می باشد. اگر یک سایت یک سرور داشته باشد و اون هم مثلا در کشور کانادا واقع شده باشد، تمامی‌ بازدیدکننده‌های آن سایت باید با سروری در کانادا ارتباط برقرار کنند و این درمورد هر بازدیدکننده از هر مکانی صدق می کند. واضح هست که سرعت برای اشخاصی که به سرور دورتر هستند، کندتر خواهد بود. CDN در طراحی سایت نقش کاهش اینگونه فاصله را دارد. درواقع CDN در طراحی سایت نقش هدایت افراد را به سرور مربوط را دارد. این یعنی اگر کسی از اسپانیا وصل می شود، با وجود CDN در طراحی سایت مستقیم به خود سرور اسپانیا اتصال پیدا خواهد.

متن بعد: مزایای استفاده از CDN در طراحی سایت

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت""طراحی سایت حرفه ای""طراحی سایت فروشگاهی""طراحی سایت شرکتی""شرکت طراحی وب سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: